Bevægelse for krop og hjerne ↻

Motion og bevægelse skaber energi og glæde

Der er mange gode grunde til at være fysisk aktiv, her nogle af dem:

 

Regelmæssig fysisk aktivitet forbedrer din sundhed, giver velvære og kan øge din livskvalitet.

 

Hver gang du motionerer, sætter du gang i en lille håndfuld hjernehormoner, der har betydning for lyst, glæde og tilfredshed.

Hormonerne hedder serotonin, dopamin og noradrenalin.

Alt afhængig af motionstypen kan din gevinst være en øget muskelmasse, et bedre kredsløb, en højere koordinationsevne, en forbedret balance, samt energi og livsglæde.

Regelmæssig fysisk aktivitet er med til at forebygge livsstilssygdomme såsom hjerte-kar sygdomme og type 2-diabetes.

HOLDTRÆNING

At træne på et hold sammen med andre kan både være motiverende og effektivt. Det er nemlig inspirerende at være sammen, have det sjovt, se andre bevæge sig  - man kommer ofte til at yde lidt mere selv.

FRISK TRÆNING for HJERNE og KROP

Frisk og effektiv træning til god musik, i en afslappet atmosfære.

Kom og oplev hvordan bevægelse giver dig mere energi.

Giv din krop bevægelse, balanceudfordringer og glæde med Gotvedinspireret træning.

Træn hele kroppen igennem på en alsidig og dynamisk måde. Træn med afsæt i Gotvedgymnastik,  hvor kroppens naturlige bevægelsesmønstre får udtryk. Du vil mærke, at din kondition forbedres, musklerne styrkes og bevægeligheden øges.

Jeg bruger altid musik i min undervisning. Puls, rytme og stemning i musikken understøtter øvelserne og bevægelsen, og er med til at give energi, glæde og inspiration til bevægelse.

Noget af træningen består af øvelser, aktiviteter og lege, hvor vi har fokus på at sætte kroppens bevægelser, kroppens sanser og hjernens logiske evne i spil på en gang. Dette styrker din hukommelse og koncentration samtidig med, at du træner din balance og koordination.

Din gevinst er en øget muskelmasse, et bedre kredsløb, en højere koordinationsevne, en forbedret balance, samt energi og livsglæde.

 

SMART TRAINING

Giv din hjerne et boost med SMART Training.

Vi træner gående og stående – både med og uden bolde, tørklæder, gummiringe og andre redskaber.

Jeg garanterer et spændende og sjovt træninsforløb, hvor det er hjernen og balancen, der trænes, og gode grin skabes.

 

Konceptet er blandt andet udviklet på baggrund af hjerneforskning, motoriske lege, hjernetræningsspil, kognitiv træning, mentaltræning og samsynstræning.

Træningen består af øvelser, som udfordrer og stimulerer deltagernes motoriske, sensoriske og logiske evner, ved at sætte dem alle i spil på én gang. Det stimulerer hjernens vitalitet og fleksibilitet, så den bliver bedre til at udføre kendte processer. Samtidig bliver den mere parat til at udføre nye processer. Det giver bl.a. bedre overblik, trivsel og stressresistens.

 

 

Træningen styrker
  • Adgang til lagrede erfaringer og viden
  • Overblik og evne til at strukturere opgaver
  • Koncentration og hukommelse
  • Motivation og indlæring
  • Samsyn og styring af bevægelser
  • Balance og koordination

UDENDØRS SMART TRAINING på KASTRUP FORTET

 

Vi træner i den skønne natur på Kastrup Fortet.

 

1 time med leg og bevægelse, hvor vi kommer følgende igennem:

  • Opvarmning – Komme til stede, let bevægelse for hele kroppen
  • En sjov øjenøvelse – øjenbevægelse
  • 4-5 øvelser á 6-8 min – hjernetræning
  • Afslutning – åndedræt og visualisering
Hjernetræning  - sjove øvelser, der udfordrer hjernen og balance

 

8 mødegange på hold med maks 18 deltagere for seniorer 60+

 

Forløbet er ikke fysisk hårdt

 

Husk påklædning til vejret samt gode sko

 

 

"Hjernen modnes ikke passivt
– den udvikles, når den udfordres og stimuleres”

DGI SMART training-manual

 


 

   ... hvis du er interesseret i tilbud og gode råd til krop og sind

   ... så tilmeld dig mit nyhedsbrev    LOGO til Favicon

 

 

Du vil ikke blive overrendt med mails - når jeg har ny brugbar viden, så hører du om det